Friday, February 6, 2009

hingusan

pemimpin yg dipimpin..
kesian aku tengok..
rebah tak sempat belajar berjalan..
memang patut pun..
konon² menang tapi kepala ikut kata si tunding..
si tunding yang bertopeng..

pemimpin yang dipimpin..
kesian aku tengok..
setia pada jari telunjuk..
biar maruah bangsa tergadai..
biar Agama jadi mainan..
si tukang tunding bersorak..
ah..memang itu lumrah..

pemimpin yang dipimpin..
kesian aku tengok..
sekarang mencari payung..
mana situkang tunding..?
sembunyi dibelakang..
tunggu masa nak tikam belakang..

pemimpin yang dipimpin..
kesian aku tengok..
da jatuh ditikam pulak..
adat la hidup kat dunia engkau..
mase kat atas orang sanjung..
da jatuh,orang pijak la..
orang engkau jugak..

pemimpin yang dipimpin..
kesian aku tengok..
cukup² la ape yang dah engkau buat..
belajar la dari kesilapan..
Agama dan bangsa itu yang penting..
bukan jadi perisai si tukang tunding..
sedarlah..
wahai pemimpin yang dipimpin

No comments:

Post a Comment

bercakap benar saja

Note: Only a member of this blog may post a comment.